tirsdag den 17. februar 2009

de røde stiltters forbandelse

Det skete i søndags da jeg var færdig til teori. Jeg stod ude i regnen og ventede på at min far ville komme og hente mig. jeg gik i ly under rødekorsbutikkens halvtag, og mens jeg ventede kiggede jeg ind af vinduerne. Jeg har gennem de senere år udviklet en stor kærlighed til genbrug... eller vintage som de fine ynder at kalde det.og der. midt i det 4. udstillingsvindue stod de; de røde stiletter. rødt læderskind med sort hæl, og den yndigste lille sort/røde roset på snuden. suk. Her idag skuller jeg så til byen med nogle pakker til posthuset. Efter jeg havde indleveret dem snusede jeg lidt rundt i nogle butikker, men lige meget hvor ondt det gjorde i mig, kom jeg ud igen uden at have rørt mit dankort. men da jeg så kom ind i genbrugsbutikken så måtte jeg bare derind. De røde stiletter stod der endnu. en af de rare ældre damer spurgte om hun kunne hjælpe mig. "Jeg vil gerne prøve de røde stiletter," fik jeg fremstammet. Jeg lånte et par nylonstrømper, og åndeløst stak jeg foden ned i skoen. Havde det som om at jeg var i tvivl om jeg virkelig var "askepot" eller ej, for det sker så sjældent at jeg finder sko der sidder godt på mig. Men surprise surprise, de passede på en prik. de sad så smukt på min fod. Følte mig som i en Carrie Bradshaw-agtig rus da jeg tog de første prøvende skridt i dem. de var fantastiske, gjorde ikke det mindste ondt. Skulle lige til at sige til damen at hun gerne måtte stille dem til side mens jeg hævede de 50 kr, men så... På en gine sad den smukkeste treekvart-ærmede, lilla-prikkede kjole. Jeg måtte prøve den. damerne var lidt skeptiske, for den var meget smal i livet. jeg stod med kjolen i prøverummet. trak den over hovedet, og som ved endnu en frotryllelse; den sad fantastisk. åh gud, jeg må jo ikke bruge nogle penge. jeg kunne mærke mine øjne løbe i vand. Jeg bad damen ligge skoene og kjolen til side, mens jeg gik ud og hævede penge. tænkte meget over hvad jeg skulle vælge. kjolen var så smuk, men det var over et år siden jeg sidst havde kunnet passe så smukke stiletter. da jeg kom tilbage var jeg ikke i tvivl. Kjolen må vente til en anden gang. nu sidder jeg og beundrer mine smukke stiletter. Jeg overholdt ikke helt mit mål om ikke at shoppe, men jeg har kun brugt 50 kr., og det er da ihvertfald en begyndelse.

Luna#

Ingen kommentarer:

Send en kommentar